قدس انلاین- تبریز: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از توسعه صنایع فرآوری و بسته بندی کشمش در این استان نسبت به گذشته خبر داد.

تبدیل ۹۰ درصد انگور تولیدی شهرستان ملکان به کشمش؛

به گزارش قدس انلاین از تبریز، ابوالفضل شکوری در گفتگو با خبرنگاران در خصوص سطح زیرکشت انگور در استان گفت: در استان ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت انگور داریم که از این مقدار ۱۱ هزار هکتار مربوط به شهرستان ملکان است و به عبارتی ۴۶ درصد از باغات انگور آذربایجان شرقی در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان ملکان از نظر تولید و سطح زیر کشت انگور رتبه اول استان را داراست، گفت: حدود ۹۰ درصد تولیدات انگور ملکان تبدیل به کشمش می شود که مرغوبیت کشمش این شهرستان در کشور زبانزد است.

مهندس شکوری ادامه داد: نه تنها درصد بالایی از انگور تولیدی این شهرستان تبدیل به کشمش می شود بلکه کارخانه  و واحدهای تولیدی کشمش ملکان پتانسیل تبدیل انگور تولیدی سایر استان ها به محصول کشمش را دارند و به این دلیل قسمتی از محصول تولیدی انگور آذربایجان غربی برای تبدیل به کشمش به این شهرستان آورده می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برخورداری کشمش ملکان از مرغوبیت بسیار بالا گفت: بخش مناسبی از کشمش تولیدی این شهرستان به دیگر کشورها صادر می شود.

وی ادامه داد: این محصول مورد بسته بندی و فرآوری مناسب قرار گرفته و بخشی از آن نیز در شهرستان های مراغه و بناب فرآوری می شود.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: فرآوری محصول کشمش دراین منطقه نسبت به گذشته های نه چندان دور بسیار قوی تر شده است اما اگرخواستار صادرات بیشترهستیم باید به فکر توسعه صنایع بسته بندی مدرن باشیم.

وی با بیان اینکه این شهرستان یکی از مهم ترین قطب های تولید کشمش در کشور محسوب می شود، گفت: بطوریکه اولین جشنواره ملی انگور در سال 1389 در این شهرستان برگزار شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.